Introduktionsfoløbet består af 6 moduler af varighed 1 uge til 1-2 år. I modul 1-5 er der undervisning og kompetenceskole

Modul 1

1 uge

Velkommen

  • Introduktions-og forventningssamtale, samt plan for kompetencer med overbioanalytiker
  • Introprogram modul 1
  • Praktiske forhold og rundvisning
  • Oplæringsprogram
    • Prøvetagning
  • Tid med mentor
  • Tid til at læse vejledninger

√ Undervisning
√ Kompetenceskole


 

Modul 2

1 måned

Introduktionsperiode

  • Mentorfølge
  • Supervision-Oplæringsprogram
    • Præanalytisk
  • Introprogram modul 2
  • Tid til at læse vejledninger
  • Opfølgningssamtaler med overbioanalytiker
  • Introdag ved Hospitalsledelsen

√ Undervisning
√ Kompetenceskole


 

Modul 3

3 måneder

Introduktionsperiode

  • Mentorfølge
  • Supervision-Oplæringsprogram
    • Fagligt område, apparatur/analyser med specialist
      /superbruger
  • Introprogram modul 3+4
  • Tid til at læse vejledninger
  • Følge bioanalytiker i weekend
  • Med i weekendvagtrul
  • 3 måneders samtale med overbioanalytiker

√ Undervisning
√ Kompetenceskole


 

Modul 4

2 måneder

Individuel træningsperiode

  • Mentorfølge
  • Supervision-Oplæringsprogram
    • Børneprøve-tagning
  • Træning i fagligt område
  • "Sætte på kompetencer"
  • Følge bioanalytiker i aftenvagt/div. vagttyper
  • Med i aftenvagtrul
  • Vejledning af studerende/nyansatte i præanalytisk område

√ Undervisning
√ Kompetenceskole


 

Modul 5

4 måneder

Individuel træningsperiode

  • Evt. oplæringsprogram
  • Træning i fagligt område
  • Følge bioanalytiker i nattevagt
  • "Klarmeldingssamtale" med overbioanalytiker inden nattevagt.
    -Fokus på kompetencer
  • Med i nattevagtrul
  • Mulighed for at søge kurser
  • Kompetenceafklaring med overbioanalytiker (forventet niveau 3)

√ Undervisning
√ Kompetenceskole


 

Modul 6

1-2 år

Øget indsigt

  • Mulighed for at søge specialfunktioner
  • Mulighed for at være vagtansvarlig
  • Mulighed for udviklingsdage/ udeophold i relevante afdelinger
  • Mulighed for oplæring i specialanalyser

 

Kompetenceskole

Undervisning, der sikrer, at afdelingen har de fornødne kompetencer i personalegruppen. Med kompetenceskolen undervises personalet, så der tilstræbes sammenhæng mellem behov for kompetencer og tilstedeværelse af kompetencer.

Undervisningen kan være såvel teoretisk som praktisk og bygget op som lektioner, små undervisnings-seancer, sidemands-oplæring eller andet.