Vision og mission

Visionen 

Vi er en markant aktør, der støtter og styrker udvikling, kvalitet og sikkerhed på Regionshospitalet Gødstrup, altid til gavn for patienterne.

Markant ved at:

  • være proaktive
  • have fingeren på pulsen
  • udfordre og stille spørgsmål.

Støtter og styrker ved at:

  • indgå i relevante processer på alle niveauer
  • arbejde handlingsorienteret og problemløsende
  • drøfte viden, resultater og værktøjer om kvalitet, effektivitet og sikkerhed for patienterne i relevante fora
  • understøtte læringsprocesser.

Til gavn for patienterne ved at:

  • afspejle høj patienttilfredshed, sikkerhed og kvalitet i arbejdet med patient-pårørende inddragelse, audits, prævalensundersøgelser, LUP’en, forbedringsarbrejdet m.v.
  • understøtte og videreudvikle hensigtsmæssig anvendelse af kliniske IT-systemer.
Missionen  

Vi støtter og styrker udvikling i kvalitet og patientsikkerhed og anvendelsen af kliniske IT-systemer på tværs af Regionshospitalet Gødstrup gennem holdning og handling.

Støtter og styrker

Vi skal:

  • initiere og bidrage til processer og projekter
  • supportere, når der er brug for det.
Holdning

Vore holdninger skal gennem anerkendelse og respekt:

  • give personalet - ledere, mellemledere og frontpersonale - ejerskab til proces og resultat.
  • være særlig opmærksomme på at personalet har mange forskelligartede opgaver.
Handling

Vore handlinger skal sikre, at:

  • kerneopgaverne løses på et højt fagligt niveau og effektivt.
  • både de overordnede og de nære og konkrete aktiviteter struktureres.
  • aktiviteter kommer til at ske.
Forudsætninger for at leve op til missionen er:
  • Vi er tilgængelige og nærværende.
  • Vore opgaver og kompetencer er synlige for ansatte på Regionshospitalet Gødstrup.
  • Vi udvikler og uddanner os i forhold til nuværende og kommende krav.
  • Vi arbejder netværksorienteret. 

Hvad arbejder vi med – og hvordan?

Vi arbejder med
  • BI-portalen (Business Intelligence)

  • e-Dok (elektronisk dokumenthåndtering)

  • Forbedringsmodellen

  • Infektionshygiejne

  • Kliniske Kvalitetsdatabaser

  • Klagesager

  • Kræftpakker

  • Kvalitetsarbejdet

  • LUP (Landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser)

  • Patienterstatningssager

  • Patientinddragelse

  • Patienttilfredshedsundersøgelser

  • Primær-sektorsamarbejdet

  • Proceskonsultation

  • Rekvirerede undersøgelser

  • RPA-projekter (Robotprojekter)

  • Sundhedsaftalen i Region Midtjylland: bedre kvalitet, sammenhæng og geografisk lighed i sundhedsvæsnet

  • Sundheds-IT, brug og tilpasning af de forskellige dele af MidtEPJ

  • Temadage, workshops

  • Undervisnings- og kompetenceopgaver

  • UTH'er, patientsikkerhed og analyser

Og så alt det udenom
  • Regionale samarbejder

  • Deltagelse i nationale fora

  • Sagsbehandling mv for Hospitalsledelsen

  • Sekretariatsbetjening af en række råd og udvalg

Hvordan arbejder vi?
  • Selvstændigt, i teams og netværk

  • Håndterer balancen mellem det politiske system og driften

  • Arbejder tæt på driften