Kvalitet og Digitalisering
Vi er en markant aktør, der støtter og styrker udvikling, kvalitet og sikkerhed på Regionshospitalet Gødstrup, altid til gavn for patienterne.
Vision og mission
Visionen
Vi er en markant aktør, der støtter og styrker udvikling, kvalitet og sikkerhed på Regionshospitalet Gødstrup, altid til gavn for patienterne.
Markant ved at:
- være proaktive
- have fingeren på pulsen
- udfordre og stille spørgsmål.
Støtter og styrker ved at:
- indgå i relevante processer på alle niveauer
- arbejde handlingsorienteret og problemløsende
- drøfte viden, resultater og værktøjer om kvalitet, effektivitet og sikkerhed for patienterne i relevante fora
- understøtte læringsprocesser.
Til gavn for patienterne ved at:
- afspejle høj patienttilfredshed, sikkerhed og kvalitet i arbejdet med patient-pårørende inddragelse, audits, prævalensundersøgelser, LUP’en, forbedringsarbrejdet m.v.
- understøtte og videreudvikle hensigtsmæssig anvendelse af kliniske IT-systemer.
Missionen
Vi støtter og styrker udvikling i kvalitet og patientsikkerhed og anvendelsen af kliniske IT-systemer på tværs af Regionshospitalet Gødstrup gennem holdning og handling.
Støtter og styrker
Vi skal:
- initiere og bidrage til processer og projekter
- supportere, når der er brug for det.
Holdning
Vore holdninger skal gennem anerkendelse og respekt:
- give personalet - ledere, mellemledere og frontpersonale - ejerskab til proces og resultat.
- være særlig opmærksomme på at personalet har mange forskelligartede opgaver.
Handling
Vore handlinger skal sikre, at:
- kerneopgaverne løses på et højt fagligt niveau og effektivt.
- både de overordnede og de nære og konkrete aktiviteter struktureres.
- aktiviteter kommer til at ske.
Forudsætninger for at leve op til missionen er:
- Vi er tilgængelige og nærværende.
- Vore opgaver og kompetencer er synlige for ansatte på Regionshospitalet Gødstrup.
- Vi udvikler og uddanner os i forhold til nuværende og kommende krav.
- Vi arbejder netværksorienteret.
Hvad arbejder vi med – og hvordan?
Vi arbejder med
-
BI-portalen (Business Intelligence)
-
e-Dok (elektronisk dokumenthåndtering)
-
Forbedringsmodellen
-
Infektionshygiejne
-
Kliniske Kvalitetsdatabaser
-
Klagesager
-
Kræftpakker
-
Kvalitetsarbejdet
-
LUP (Landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser)
-
Patienterstatningssager
-
Patientinddragelse
-
Patienttilfredshedsundersøgelser
-
Primær-sektorsamarbejdet
-
Proceskonsultation
-
Rekvirerede undersøgelser
-
RPA-projekter (Robotprojekter)
-
Sundhedsaftalen i Region Midtjylland: bedre kvalitet, sammenhæng og geografisk lighed i sundhedsvæsnet
-
Sundheds-IT, brug og tilpasning af de forskellige dele af MidtEPJ
-
Temadage, workshops
-
Undervisnings- og kompetenceopgaver
-
UTH'er, patientsikkerhed og analyser
Og så alt det udenom
-
Regionale samarbejder
-
Deltagelse i nationale fora
-
Sagsbehandling mv for Hospitalsledelsen
-
Sekretariatsbetjening af en række råd og udvalg
Hvordan arbejder vi?
-
Selvstændigt, i teams og netværk
-
Håndterer balancen mellem det politiske system og driften
-
Arbejder tæt på driften