Vision og mission
Visionen
Vi er en markant aktør, der støtter og styrker udvikling, kvalitet og sikkerhed på Regionshospitalet Gødstrup, altid til gavn for patienterne.
Markant ved at:
- være proaktive
- have fingeren på pulsen
- udfordre og stille spørgsmål.
Støtter og styrker ved at:
- indgå i relevante processer på alle niveauer
- arbejde handlingsorienteret og problemløsende
- drøfte viden, resultater og værktøjer om kvalitet, effektivitet og sikkerhed for patienterne i relevante fora
- understøtte læringsprocesser.
Til gavn for patienterne ved at:
- afspejle høj patienttilfredshed, sikkerhed og kvalitet i arbejdet med patient-pårørende inddragelse, audits, prævalensundersøgelser, LUP’en, forbedringsarbrejdet m.v.
- understøtte og videreudvikle hensigtsmæssig anvendelse af kliniske IT-systemer.
Missionen
Vi støtter og styrker udvikling i kvalitet og patientsikkerhed og anvendelsen af kliniske IT-systemer på tværs af Regionshospitalet Gødstrup gennem holdning og handling.
Støtter og styrker
Vi skal:
- initiere og bidrage til processer og projekter
- supportere, når der er brug for det.
Holdning
Vore holdninger skal gennem anerkendelse og respekt:
- give personalet - ledere, mellemledere og frontpersonale - ejerskab til proces og resultat.
- være særlig opmærksomme på at personalet har mange forskelligartede opgaver.
Handling
Vore handlinger skal sikre, at:
- kerneopgaverne løses på et højt fagligt niveau og effektivt.
- både de overordnede og de nære og konkrete aktiviteter struktureres.
- aktiviteter kommer til at ske.
Forudsætninger for at leve op til missionen er:
- Vi er tilgængelige og nærværende.
- Vore opgaver og kompetencer er synlige for ansatte på Regionshospitalet Gødstrup.
- Vi udvikler og uddanner os i forhold til nuværende og kommende krav.
- Vi arbejder netværksorienteret.
Hvad arbejder vi med – og hvordan?
Vi arbejder med
-
BI-portalen (Business Intelligence)
-
e-Dok (elektronisk dokumenthåndtering)
-
Forbedringsmodellen
-
Infektionshygiejne
-
Kliniske Kvalitetsdatabaser
-
Klagesager
-
Kræftpakker
-
Kvalitetsarbejdet
-
LUP (Landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser)
-
Patienterstatningssager
-
Patientinddragelse
-
Patienttilfredshedsundersøgelser
-
Primær-sektorsamarbejdet
-
Proceskonsultation
-
Rekvirerede undersøgelser
-
RPA-projekter (Robotprojekter)
-
Sundhedsaftalen i Region Midtjylland: bedre kvalitet, sammenhæng og geografisk lighed i sundhedsvæsnet
-
Sundheds-IT, brug og tilpasning af de forskellige dele af MidtEPJ
-
Temadage, workshops
-
Undervisnings- og kompetenceopgaver
-
UTH'er, patientsikkerhed og analyser
Og så alt det udenom
-
Regionale samarbejder
-
Deltagelse i nationale fora
-
Sagsbehandling mv for Hospitalsledelsen
-
Sekretariatsbetjening af en række råd og udvalg
Hvordan arbejder vi?
-
Selvstændigt, i teams og netværk
-
Håndterer balancen mellem det politiske system og driften
-
Arbejder tæt på driften