Vi er en markant aktør, der støtter og styrker udvikling, kvalitet og sikkerhed på Regionshospitalet Gødstrup, altid til gavn for patienterne.

Vision og mission

Visionen 

Vi er en markant aktør, der støtter og styrker udvikling, kvalitet og sikkerhed på Regionshospitalet Gødstrup, altid til gavn for patienterne.

Markant ved at:

  • være proaktive
  • have fingeren på pulsen
  • udfordre og stille spørgsmål.

Støtter og styrker ved at:

  • indgå i relevante processer på alle niveauer
  • arbejde handlingsorienteret og problemløsende
  • drøfte viden, resultater og værktøjer om kvalitet, effektivitet og sikkerhed for patienterne i relevante fora
  • understøtte læringsprocesser.

Til gavn for patienterne ved at:

  • afspejle høj patienttilfredshed, sikkerhed og kvalitet i arbejdet med patient-pårørende inddragelse, audits, prævalensundersøgelser, LUP’en, forbedringsarbrejdet m.v.
  • understøtte og videreudvikle hensigtsmæssig anvendelse af kliniske IT-systemer.
Missionen  

Vi støtter og styrker udvikling i kvalitet og patientsikkerhed og anvendelsen af kliniske IT-systemer på tværs af Regionshospitalet Gødstrup gennem holdning og handling.

Støtter og styrker

Vi skal:

  • initiere og bidrage til processer og projekter
  • supportere, når der er brug for det.
Holdning

Vore holdninger skal gennem anerkendelse og respekt:

  • give personalet - ledere, mellemledere og frontpersonale - ejerskab til proces og resultat.
  • være særlig opmærksomme på at personalet har mange forskelligartede opgaver.
Handling

Vore handlinger skal sikre, at:

  • kerneopgaverne løses på et højt fagligt niveau og effektivt.
  • både de overordnede og de nære og konkrete aktiviteter struktureres.
  • aktiviteter kommer til at ske.
Forudsætninger for at leve op til missionen er:
  • Vi er tilgængelige og nærværende.
  • Vore opgaver og kompetencer er synlige for ansatte på Regionshospitalet Gødstrup.
  • Vi udvikler og uddanner os i forhold til nuværende og kommende krav.
  • Vi arbejder netværksorienteret. 

Sundheds-IT

Vi varetager opgaver omkring udvikling, implementering, support og vedligeholdelse af en lang række af de klinisk-IT systemer.

Nogle af kontorets hovedopgaver er: 

  • Drifts- og udviklingskoordinerende funktioner i forhold til anvendelsen af MidtEPJ, Klinisk logistik og andre kliniske IT-systemer.

  • Konsulentstøtte til afdelingerne i forhold til maksimal udnyttelse af MidtEPJ, Klinisk logistik og andre kliniske IT-systemer i forhold til arbejdsgange, patientforløb og registreringspraksis.

  • Konsulentstøtte til afdelingerne i forhold til ibrugtagning af nye funktioner og nye IT-systemer.

  • Samarbejde med de andre hospitaler i forhold til ensretning i brugen af systemerne samt koordinering af ønsker til nyudvikling og koordinering i forhold til implementering og ibrugtagning af funktionerne i MidtEPJ, Klinisk logistik og andre kliniske IT-systemer.

  • Sagsbehandling og rådgivning til afdelinger og hospitalsledelsen i relation til IT-projekter og lignende

Vi varetager opgaver på hele Regionshospitalet Gødstrup og indgår i et tæt samarbejde med resten af Staben og hospitalets øvrige afdelinger, samt de andre hospitaler i regionen og regionens IT afdeling.

Kontakt

Mail: RHGSIT@rm.dk